The Office of Public Affairs

The Public Affairs Office provides statistics, biographies, photos, background information, and other resources to media representatives reporting on the mission and ministries of The Episcopal Church

Applications open for committee to discern, search for new LGBTQ+/women’s ministries position

February 13, 2023
Office of Public Affairs

The Episcopal Church Department of Reconciliation, Justice, and Creation Care is seeking volunteers for a discernment and search committee to help cast vision and interview candidates for a new staff officer for LGBTQ+ and women’s ministries. Committee applications close Feb. 28; apply online.

Episcopal laity and clergy with experience in ministry and advocacy around LGBTQ+ and women’s issues are encouraged to consider applying for the committee, which will help craft a vision for the position, solicit and interview candidates, and make hiring recommendations.

A churchwide survey to gain input on the position and ministry vision—as well as the applicant search process—is proposed for this spring, with a new staff officer ideally in place this fall.

Resolution A063—developed from work done by the Task Force to Study Sexism in The Episcopal Church and Develop Anti-Sexism Training, created in 2018—directs the church’s corporate body, the Domestic and Foreign Missionary Society, to establish a staff position for LGBTQ+ and women’s ministries.

A churchwide position dedicated to LGBTQ+ and women’s ministries could help provide resources and training, as well as ensure accurate data collection and a coordinated response among dioceses, which are asked to create plans to ensure equality of women and people of diverse genders and sexual orientations. “The Episcopal Church is committed to the equality of women and LGBTQ+ people,” said the Rev. Melanie Mullen, the church’s director of reconciliation, justice, and creation care, who will supervise the new post. “Having a staff position focused on this area will help us be more intentional in disrupting sexism and phobias related to gender and sexualities, as well as better empower our siblings within the church.”

Se abren solicitudes para un comité que discierne y busque un nuevo puesto en los ministerios de LGBTQ+ y de mujeres

El Departamento de Reconciliación, Justicia y Cuidado de la Creación de la Iglesia Episcopal está buscando voluntarios para integrar un comité de discernimiento y búsqueda que ayude a definir un enfoque y a entrevistar a los candidatos para un nuevo funcionario del personal para los ministerios LGBTQ+ y de las mujeres. Las solicitudes del comité concluyen el 28 de febrero. Haga su solicitud por Internet.

Se alienta a los laicos y clérigos episcopales con experiencia en el ministerio y la defensa de los asuntos LGBTQ+ y de las mujeres a que consideren postularse para el comité, lo que ayudará a elaborar un enfoque para el puesto, solicitar y entrevistar candidatos y hacer recomendaciones de contratación.

Se propone una encuesta a nivel de toda la Iglesia para obtener información sobre el puesto y el enfoque que ha de tener ese ministerio, así como el proceso de búsqueda de candidatos, para esta primavera, idealmente con un nuevo funcionario del personal para este otoño.

La resolución A063 —elaborada a partir de la labor realizada por el Equipo de Trabajo para el Estudio del Sexismo en la Iglesia Episcopal y el Desarrollo de una Capacitación Antisexista creados en 2018—  instruye al organismo corporativo de la Iglesia, la Sociedad Misionera Nacional y Extranjera, a establecer un puesto de personal para los ministerios LGBTQ+ y de la mujer.

Un puesto en el ámbito denominacional dedicado a los ministerios LGBTQ+ y de la mujer podría ayudar a proporcionar recursos y capacitación, así como garantizar la recopilación de datos precisos y una respuesta coordinada entre las diócesis, a las que se les pide que creen planes para garantizar la igualdad de las mujeres y las personas de diversos géneros y orientaciones sexuales. «La Iglesia Episcopal está comprometida con la igualdad de las mujeres y las personas LGBTQ+», dijo la Rda. Melanie Mullen, directora de Reconciliación, Justicia y Cuidado de la Creación de la Iglesia, quien supervisará el nuevo puesto. «Tener un puesto de personal concentrado en esta área nos ayudará a ser más conscientes a la hora de desmantelar el sexismo y las fobias relacionadas con el género y las sexualidades, así como facultar mejor a nuestros hermanos dentro de la iglesia».