The Office of Public Affairs

The Public Affairs Office provides statistics, biographies, photos, background information, and other resources to media representatives reporting on the mission and ministries of The Episcopal Church

United Thank Offering awards $1.6 million for mission and ministry in the Episcopal Church and Anglican Communion

November 17, 2011
Office of Public Affairs

The United Thank Offering of the Episcopal Church has awarded 59 grants for 2011 for a total of $1,634,526.19 for the mission and ministry of the Episcopal Church and the Anglican Communion. The grants were awarded to projects in 39 Episcopal Church dioceses, 8 companion diocese relationships, and 12 international provinces.

Known worldwide as UTO, the United Thank Offering grants are awarded for projects that address human needs and help alleviate poverty, both domestically and internationally.

Most of the grants focused on assistance to food ministries, health clinics, refugee needs, young adults and the construction of classrooms and program space.

For example, the Diocese of Minnesota was awarded $15,725.00 for a First Nations’ kitchen renovation and community garden project, a ministry of All Saints’ Episcopal Indian Mission in Minneapolis.  The Diocese of Newark was granted $7,547.00 for the Learning Through Literacy program at St. Paul’s in Paterson.

The smallest amount awarded, $1,039.70, went to the Diocese of Western North Carolina for developing a web seminar and facilitating contact with small isolated congregations, a project of Christian Resources Center of the Diocese and the Canon for Small Churches.

Thirteen grants totaled $50,000 or more, with the largest at $95,000 to the Anglican Church in the Province of West Africa toward the cost of construction of a church building in the Diocese of Tamale, Ghana.

One companion diocese relationship – the Diocese of Milwaukee – was awarded a grant of $11,576.00 toward medical equipment for the maternity ward at St. Michael’s Health Center in its companion Diocese of Newala, Tanzania.  The Diocese of South Dakota received a grant for its companion Diocese of Twic East in South Sudan, Africa, of $40,000 toward construction of a primary healthcare unit for Panyang Community.

Among the international grants were $50,000 to the Episcopal Church in the Philippines toward construction of a two-story multipurpose center for women, and $35,000 to the Anglican Church of Central America Region for reconstruction of the Diocese of El Salvador pastoral and retreat center.

For more information on UTO: www.episcopalchurch.org/uto .

The Episcopal Church welcomes all who worship Jesus Christ in 109 dioceses and three regional areas in 16 nations.  The Episcopal Church is a member province of the worldwide Anglican Communion.


Links:
United Thank Offering:  www.episcopalchurch.org/uto
The Episcopal Church: www.episcopalchurch.org
Facebook: http://www.facebook.com/episcopalian
Twitter: http://twitter.com/iamepiscopalian
YouTube: http://www.youtube.com/TECtube

La Ofrenda Unida de Acción de Gracias otorga $1.6 millones para la misión y el ministerio de la Iglesia Episcopal y de la Comunión Anglicana

November 17, 2011By: The Public Affairs Office

La Ofrenda Unida de Gracias de la Iglesia Episcopal ha concedido 59 becas para el año 2011 por un total de $1,634,526.19 para la misión y el ministerio de la Iglesia Episcopal y de la Comunión Anglicana. Las becas se conceden para proyectos en 39 diócesis de la Iglesia Episcopal, ocho diócesis con relaciones de compañerismo y 12 provincias internacionales.

Conocida mundialmente como UTO, las becas de la Ofrenda Unida de Acción de Gracias se conceden para proyectos que se ocupan de las necesidades humanas y de aliviar la pobreza, tanto a nivel nacional como internacional.

La mayoría de las becas se centraron en la asistencia a ministerios de alimentos, a clínicas de salud, a necesidades de los refugiados, a los jóvenes adultos y a la construcción de aulas y espacio para programas.

Por ejemplo, la Diócesis de Minnesota recibió $ 15,725.00 para la  renovación de la cocina y el proyecto del jardín de la comunidad, un ministerio de las Primeras Naciones de Todos los Santos, una  Misión India Episcopal, en Minneapolis. La Diócesis de Newark recibió $ 7,547.00 para el programa de aprendizaje mediante la alfabetización en St. Paul, en Paterson.

El menor importe concedido de $ 1,039.70, fue a la Diócesis de Carolina del Norte Occidental para el desarrollo de un seminario Web y facilitar el contacto con pequeñas congregaciones aisladas, un proyecto del Centro de Recursos Cristianos de la Diócesis y del Canónigo de pequeñas iglesias.

El total de trece becas ascendió a $ 50.000 o más, y la mayor de $ 95,000  fue concedida a la Iglesia Anglicana en la provincia de África del Oeste para el costo de la construcción del edificio de una iglesia en la Diócesis de Tamale, Ghana.

Una diócesis en relación de compañerismo – la diócesis de Milwaukee – recibió una beca de $ 11,576.00 para equipos médicos para la sala de maternidad del Centro de Salud de San Miguel en su diócesis compañera de Newala, Tanzania. La Diócesis de Dakota del Sur recibió una beca para su diócesis compañera de Twic Oriente en el sur de Sudán, África, de $ 40,000 para la construcción de una unidad de atención primaria para la Comunidad Panyang.

Entre las donaciones internacionales hubo una de $ 50.000 a la Iglesia Episcopal de las Filipinas para la construcción de un centro de usos múltiples de dos pisos para las mujeres, y otra de 35.000 dólares a la Iglesia Anglicana de la Región Central de América para la reconstrucción de un centro de pastoral y de retiro en la Diócesis de El Salvador.

Para ulterior información sobre UTO: www.episcopalchurch.org/uto .

La Iglesia Episcopal da la bienvenida a todos los que adoran a Jesucristo en 109 diócesis y tres áreas regionales en 16 países. La Iglesia Episcopal es una provincia miembro de la Comunión Anglicana mundial.